2017. március 7., kedd

Sertéskaraj mandulapehelyben

Nem tudom, ki, hogy van vele, de én nagyon szeretem a rántott húst. Azt viszont nagyon unom, hogy rendszerint egy vagy kétféle változatban készíti az emberek többsége. Hogy ne legyen mindig egyforma és mindig ugyanaz, játszadozni szoktam vele, hol így, hol úgy. Vagyis hol a köretbe viszek be egy kis csavart, hol a panírját változtatom. Most mindkettőt megvariáltam rendesen, vagyis a húst mandulapehelybe forgatva sütöttem ki, köretnek pedig a hagyományos szalmapityóka illetve sült hasábburgonya helyett sárgarépát és zellert sütöttem. 

Hozzávalók

A mandulapehelyben panírozott sertéskarajhoz: 8 szelet kicsontolt sertéskaraj, só, bors. 
A panírhoz: 3 tojás, 3-4 evőkanál liszt, 20 dkg mandulapehely; illetve olaj a sütéshez. 
A körethez: 3-4 sárgarépa, 1 közepes méretű zeller, 5 dl olaj. 

Elkészítése 

1. A sertéskarajt kiklopfoljuk, majd sózzuk, borsozzuk és felhasználásig hűtőben tartjuk. A zöldségeket megpucoljuk és hasábokra vágjuk. 
2. Előkészítjük a panírt: egy tányérba beleszórjuk a lisztet, egy tálacskában felverjük a tojásokat, egy harmadik edénybe beletesszük a mandulapelyhet. 
3. A hússzeleteket egyenként előbb lisztbe, majd tojásba, végül pedig mandulapehelybe forgatjuk. 
4. Egy serpenyőben olajat hevítünk és kisütjük benne a bepanírozott hússzeleteket. 
5. Ezzel egy időben egy másik edényben olajat hevítünk és megsütjük benne a hasábra vágott sárgarépát és zellert. 
6. A sült zöldséget tányérra halmozzuk és a mandulapehelyben bundázott hússzeleteket rátéve friss salátával tálaljuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése